Heeft u ook last van een uitpuilende mailbox? E-mail marketeers blijven ons inderdaad bestoken met massa’s nieuwe berichten. En wellicht is dat het beste bewijs dat e-mail marketing nog steeds werkt. Nog steeds, maar voor hoelang nog? En is marketing automation misschien de oplossing zijn voor de e-mail marketeer?
Uit onderzoek blijkt dat immers dat de open rates van e-mail nieuwsbrieven afgelopen 5 jaar steeds blijven dalen. Dat heeft enerzijds te maken met het feit dat we steeds meer berichten in onze inbox te verwerken krijgen, en anderzijds verwachten consumenten steeds meer gepersonaliseerde berichten.
En die personalisatie gaat veel verder dan het gebruiken van de voornaam van je prospect in je e-mail campagne. Het gaat vooral over aangepaste inhoud.
Elke keer uw klanten uw nieuwsbrief opendoen ( of niet), een video bekijken, artikels lezen, doorheen producten navigeren,…. laten ze hun digitale voetafdruk achter. En een schat aan informatie!
Het is echter quasi onmogelijk ( en erg tijdsintensief) om al die data om te zetten in informatie waar je echt iets aan hebt zonder een gespecialiseerde tool.
Een traditionele e-mail marketing tool stelt je niet in staat om zoveel informatie te verwerken.
Een marketing automation tool daarentegen is hiervoor gemaakt: een email marketing module is slechts een onderdeel van een marketing automation platform. Lees ook De vijf essentiële onderdelen van een marketing automation platform.
Het goede nieuws is dat een moderne marketing automation tool niet eens duurder hoeft te zijn dan een e-mail marketing tool. En ze bieden zoveel meer! Bovendien zal het voor iedereen duidelijk zijn dat de beschreven evolutie nog maar het begin is.
Marketing automation kan vandaag voor elke KMO. Meer weten? Lees onze marketing automation quick guide!