Er wordt vandaag veel gepraat over social selling. En voor sommige kan de term wat verwarrend zijn. Is social selling eigenlijk wel nieuw? En wat is verschil met andere sales methodes. Wat is het verschil tussen social selling en social media marketing?
Je merkt, heel wat vragen en dat was meteen de reden waarom op een recente sales conferentie aan drie specialisten werd gevraagd hoe zij social selling definiëren.
Ken Krogue: volgens Ken gaat het vooral over prospecteren, je kan sociale netwerken het best gebruiken bij je prospectie activiteiten
Koka Sexton houdt het meer op personal branding: wat je vervolgens weer kan gebruiken om je pipeline goed gevuld te houden. Hij gebruikt social ook om verder de pipeline op te volgen.
Jill Rowley heeft over over het gebruiken van sociale netwerken, niet zozeer sociale media. Voor haar gaat het over het doen van research om zo vervolgens relevant te zijn voor prospects. In de volgende stap bouw je een relatie met hen op.
Een drietal meningen, elk met een eigen nadruk en klemtoon. Wijzelf vinden dat social gewoon een onderdeel is van je sales proces.
Wat denk jij en kan je ons voorbeelden geven van jouw succesvolle social selling verhalen?