De CRM markt evolueert sneller dan ooit tevoren.
Er bestaan vandaag honderden, misschien zelfs duizenden CRM systemen. En eens je begint rond te kijken begin je aan een ontdekkingstocht , dat kan boeiend en interessant zijn, doch ook enorm tijdrovend.
Je wordt geconfronteerd met diverse CRM suites met talloze toeters en bellen….welke wellicht veel toegevoegde waarde kunnen betekenen. Althans in theorie.
Je ontdekt honderden functies voor ondersteuning van marketing, verkoop en klanten service. Een en ander kan zeker de moete waard zijn, doch houd steeds je oorspronkelijke doelstelling in gedachten. Ga na op welke manier je die het best kan verwezenlijken.
Behoed je in elk geval voor een selectie traject dat teveel gericht is op het aanbod!
Wat moet CRM voor jou oplossen?
Bedenk dat hoe meer functionaliteit je wil, hoe meer afspraken, discipline en wellicht zelfs (management) toezicht en controle nodig zal zijn. En ja, vaak heeft een en ander een negatieve impact op het slagen van het CRM project.
Als je een CRM systeem overweegt, vraag je dan af wat het hoofdprobleem is wat je wil oplossen. En breng in kaart op welke manier het CRM – systeem jouw sales helpt. Zij staan in de vuurlinie, plaats jezelf in hun schoenen.
Indien het commerciële team er zelf onvoldoende meerwaarde in ziet én uit haalt, zal men een hoop redenen zien om het systeem niet of onvoldoende te gebruiken.
Bij DANSC kennen we een hoop CRM systemen, wij helpen je graag bij het maken van een geschikte keuze.