vergelijk marketing automation software

Het aanbod van marketing automation software is enorm. We zetten voor u een aantal belangrijke spelers op een rijtje én voegen enkele minder bekende opties toe!

Zoals steeds met software is de keuze "persoonlijk": er bestaat geen slechte software meer, maar sommige paketten zullen beter aanleunen bij jouw doelstellingen en ambities. En natuurlijk is het ook prijskaartje belangrijk, u moet weten dat computerkracht vandaag uiterst betaalbaar is dankzij cloud computing....wijzelf zien dit niet bij alle aanbieders terug....​

Hubspot

Hubspot is vandaag ongetwijfeld de bekendste aanbieder van marketing automation software. Hubspot is erg gekend mede omdat het zelf erg succesvol is via haar eigen inbound marketing strategie: over alles wat met marketing automation te maken heeft vind je wel "content" van Hubspot

  • ​prijs: 200 tot 2000 euro per maand 
  • jaarcontract
  • marktleider en de referentie op het vlak van inbound marketing
  • Eigen CMS systeem ( eigenlijk een nadeel)
  • beursgenoteerd, 1000 medewerkers
  • Amerikaans
  • opgericht 2006

Belangrijkste nadeel van Hubspot vinden we dat je steeds meer afhankelijk wordt van het platform omdat de content in het platform verwerkt zit

Marketo

Marketo was oorspronkelijk actief als email marketing pakket, en is vandaar uit "doorgegroeid" naar een marketing automation speler. 

  • ​prijs: vanaf 1000 tot 8000 euro per maand 
  • jaarcontract ( ook per kwartaal mogelijk)
  • sterk wat betreft analyse tools, uitgebreide marktplaats voor apps en plugins
  • privé bedrijf, er zijn steeds overnamegeruchten
  • Amerikaans
  • opgericht 2006

Belangrijkste nadeel van Marketo vinden we de iets wat oubollige user interface en het toch forse prijskaartje.

Mautic

Mautic is een open source marketing automation oplossing.  WIjzelf volgen Mautic al jaren en durven te zeggen dat het voor vele organisaties vandaag meer dan voldoende functionaliteit biedt. 

  • ​prijs: gratis (open source) tot 120 USD/jaar ( hosted versie)
  • geen contracten
  • uitgebreide marktplaats voor apps en plugins
  • sterke campagne builder
  • integreert uitstekend met belangrijkste CMS systemen: WordPress, Drupal, Joomla, ...
  • blijft snel evolueren qua functionaliteiten

Belangrijkste voordeel van Mautic is tegelijk ook het nadeel: het is open source mede waardoor je dus minder controle en garanties hebt rond support en continuïteit. 

Salesmanago

Salesmanago is de eerste niet Amerikaanse marketing automation software aanbieder. Wat ons betreft is dat in vele gevallen een voordeel omdat de Europese markt toch fundamenteel anders is dan de Amerikaanse ( zeker ook wat de Benelux betreft) 

  • ​prijs: vanaf 199 euro per maand ( 1000 contacten) tot 400 euro per maand voor 30000 contacten
  • maandcontract
  • Eerste klanten in 2012- belangrijke kapitaalronde in 2016
  • Pools, Eerste niet Amerikaanse speler op de markt ( bron Datanyze)
  • Belangrijke speler voor e-commerce
  • App manago integratie marketing automation voor apps

Salesmanago is een interessante aanbieder zowel wat betreft prijs, contractduur als uitgebreide functies. Bovendien biedt Salesmanago interessante opstart en onboarding opties waarmee ze zelf een groot deel van het implementatie risico nemen, iets waar u als klant enkel maar voordeel mee kan doen....

Pardot Marketing Automation

Pardot is de marketing automation software oplossing die enige tijd terug werd gekocht door Salesforce. 

  • ​prijs: vanaf 1000 euro per maand  tot 3000 euro
  • jaarcontract
  • Opgericht in 2007
  • Amerikaans, gekocht door Salesforce
  • Sterk voor wat betreft lead management
  • Traditioneel sterk in de technologie markt

Vanzelfsprekend is Pardot een te overwegen keuze voor bedrijven die voor hun CRM gebruik maken van Salesforce. Toch vinden wij ook hier weer de prijs een mogelijke spelbreker ( de overname werd door Salesforce duur betaald). Bovendien blijken ook andere marketing automation oplossingen perfect met Salesforce te integreren ( Mautic, Hubspot, Salesmanago,......

Act-on

Act-on is een minder gekende maar erg interessante aanbieder van marketing automation software. Act-on blinkt uit via de erg overzichtelijke user interface.

  • ​prijs: vanaf 600 euro per maand ( 1000 contacten)
  • jaarcontract (recentelijk aangepast) 
  • Opgericht in 2008
  • Amerikaans
  • Sterk voor wat betreft user interface
  • Speciaal ontworpen voor kleinere teams ( Amerikaanse maatstaven....)

Act-on vinden wij erg vergelijkbaar met Hubspot en biedt dus een erg intuïtieve user interface. Belangrijkste nadeel vinden wij het forse prijskaartje en het feit dat je verplicht bent een jaarcontract met hen aan te gaan. ( recentelijk gewijzigd)  

Anderen

Coming soon

>