Er wordt steeds meer verwacht van marketeers....
En je hebt steeds meer tools ter beschikking.....
- Maar hoe maak je nu een keuze tussen al die nieuwe mogelijkheden?
- De ene belofte klinkt al mooier dan de andere, wat werkt er in de praktijk echt?
- Sommige tools lijken fantastisch, maar zijn onbetaalbaar...
- De Sales afdeling schreeuwt om meer kwalitatieve leads
De rol van de (digitale) marketeer is belangrijker dan ooit!
- Consumenten kopen anders- ze informeren zich online => marketing is (mede) verantwoordelijk voor het ondersteunen van prospects in het aankoopproces.
- "Customer centricity" is belangrijker dan ooit => marketing is (mede) verantwoordelijk voor het creëren van de ideale klanten beleving.
- Sales staat onder druk en krijgt minder leads => er zal in de toekomst steeds meer van marketing verwacht worden!
Het goede nieuws is dat je vandaag als marketeer ook meer dan ooit het verschil kan maken! Met de hulp van technologie. Nooit eerder had je als marketeer meer tools ter beschikking, die je zelf kan aankopen én beheren. Onderzoeksbureaus voorspellen dat marketing meer aan technologie (marketing automation) zal uitgeven dan IT zelf!
Tool overload Tegelijk stel je vast dat "technology vendors" allemaal een fantastisch verhaal hebben. Maar werkt dat ook in de praktijk? En hoe maak je nu de beste keuze? Vele tools lijken fantastisch, maar zijn voor een KMO onbetaalbaar. Vele marketeers vragen zich af waar ze moeten beginnen, uitstel dreigt.
Maar misschien ook wel moeilijker dan ooit tevoren...
Je moet wél starten, maar hoe maak je ooit een goede keuze?
Marketing Automation is een "journey", het is niet iets dat zo maar meteen zal werken, dat betekent echter niet dat je ermee kan wachten...er staat teveel op het spel...
Feit blijft dat je als marketeer meer dan ooit verantwoordelijk wordt voor het verhogen van de omzet. En dankzij marketing automation en sales enablement tools kan je ook effectief zorgen voor meer kwalitatieve leads. En een betere klantenervaring. Pas tegelijk wel op voor een overload aan tools. Teveel technologie blijkt in de praktijk niet te werken.
Overdrijf niet met de inzet van een toolset. Kies enkel die toolset die voor jouw bedrijf het meest relevant is! Net daarom is het van belang om goed je mogelijkheden te kennen. Klein starten, groots dromen. Maar wel starten dus....
Is dit voor sales of marketing?
In veel organisaties is er nog steeds een barrière tussen sales en marketing. Marketing automation en in het verlengde sales enablement zijn een perfect project om beide afdelingen dichter bij elkaar te brengen. Wil je succesvol zijn, zal je ook met elkaar dienen samen te werken! Neem jij als marketeer zelf het initiatief?
Praktisch inzetbaar?
Het succesvol inzetten van marketing automation vereist een holistische aanpak én een goede kijk op verschillende disciplines: IT, sales én marketing. Het ontbreken van de juiste inzichten in één van deze disciplines leidt tot verkeerde keuzes: je doet niets- nieuwe mogelijkheden blijven onbenut, of je start toch- maar hebt moeilijkheden om ROI aan te tonen.
De échte nieuwe mogelijkheden ontdekken én nieuwe inzichten verwerven? Neem deel aan onze unieke
Marketing Automation Inspiratiesessie
- Ontdek in één uur talloze nieuwe mogelijkheden voor sales en marketing automation.... Het zijn er veel, maar enkel die uitgebreide toolset toont aan wat er echt aan de hand is: u verwerft nieuwe inzichten!
- Zorgvuldig gekozen selectie van tools: we tonen niet zomaar wat, alle tools zijn betaalbaar (sommige zelfs gratis) én praktisch inzetbaar in verschillende fases van het salesproces ( of aankoopproces).
- Let op: niet voor "beginners": we hebben het niet over het aanmaken van een Twitter, Facebook of LinkedIn profiel...
Inschrijven Online sessie
Marketing Automation inspiratiesessie
We organiseren deze sessies (gratis) online via een webinar. Alles wat u nodig heeft is een PC met internet verbinding. Na aanmelding nemen we met u contact om de sessie in te plannen.
Voor het eerst in de geschiedenis kunnen marketeers vandaag hun eigen tools kiezen én managen
Peter Daneels
Host van de sessie
Over Peter
Peter Daneels is van opleiding Master in de Handelswetenschappen. In 2010 startte Peter een eigen bedrijf met als missie de Belgische KMO voordeel te laten doen met échte cloud computing. Vanaf de opstart koos Peter voor een commerciële strategie gebaseerd op inbound marketing. Peter is overtuigd dat technologie slechts een hulpmiddel is, maar wel eentje die belangrijk is en misschien zelfs een noodzakelijke voorwaarde om succesvol te kunnen zijn in een digitale economie...
- We helpen marketeers die méér met technologie aan de slag willen om klantgerichter te worden én om meer en betere leads te creëren.
- We helpen verkopers en sales verantwoordelijken die het verkoopapparaat willen optimaliseren, met de hulp van technolgie.
- We helpen IT'ers en hun opdrachtgevers voordeel doen met echte cloud computing
Voor wie is deze sessie?
- Marketing professionals met interesse in marketing automation, leadgeneratie via inbound marketing, sales enablement en "customer centricity"
- Sales professionals met interesse in leadgeneratie, lead nurtering en sales automation
- Bedrijfsleider/zaakvoerder met interesse voor technologie. U verwerft belangrijke inzichten in de mogelijkheden rond digitale transformatie!
- IT-verantwoordelijken met interesse in technologie oplossingen gericht naar sales en marketing.
De sessie is een aaneenschakeling en demonstratie van de beste tools voor sales en marketing. Dat wil daarom niet zeggen dat u na die sessie volledig zelfstandig aan de slag kan. We willen u wel graag prikkelen en, indien gewenst, helpen we u graag verder. Lees hier meer over onze aanpak!
Opgelet, niet elke tool zal binnen uw organisatie direct inzetbaar zijn
Tijdens de sessie komen er heel wat tools aan bod. Dat heeft als gevolg dat niet elke tool voor iedereen even relevant zal zijn. Toch geloven wij dat we via dit algemene overzicht de deelnemers nieuwe inzichten bezorgen in de "nieuwe wereld". Het is het totaalaanbod dat ervoor zorgt dat u volledig mee bent.
Wat u zal opsteken tijdens de sessie!
- Inzicht in de huidige mogelijkheden rond marketing automation
- Inzicht in de huidige mogelijkheden rond sales enablement
- Voldoende tips om de dag erna zelf aan de slag te gaan
- Goed geïnformeerd om een marketing automation tool te selecteren
- Goed geïnformeerd om een CRM-tool te selecteren
- Extra inzichten om marketing automation in te plannen in het globale marketingplan
100% Tevredenheidsgarantie
Wij helpen uw verkoopapparaat optimaliseren en zijn ervan overtuigd dat we u echt vooruit kunnen helpen, en dit met elke stap (track) die we aanbieden. Onze aanpak bestaat uit korte projecten met heldere doelstellingen. Op deze manier kunnen we een unieke tevredenheidsgarantie bieden. Niet tevreden van een bepaalde stap, crediteren wij de factuur. Lees er meer over bij onze werkwijze.