De gemiddelde verkoper spendeert slechts 35% van zijn/haar  tijd aan echte sales activiteiten

Bovendien gaat nog eens een te groot deel van die tijd naar de verkeerde prospects/klanten...

  • CRM-implementaties blijven massaal mislukken- verkopers hebben geen voordeel bij CRM en gebruiken de tool niet of onvoldoende.
  • Administratief werk voor sales neemt  eerder toe dan af.
  • Sales moet steeds meer zorgen voor eigen leads.
  • Je komt steeds later in het aankoopproces in contact met de klant => lagere marges zijn vaak het gevolg

Een groeiend aantal verkopers haalt zijn/haar targets niet

Onderzoek toont aan dat een groeiend aantal verkopers zijn of haar targets niet behaalt. Bovendien zijn er allerlei onheilsberichten die het hebben over het einde van de sales job..... Er is iets aan de hand....

Drijvende kracht van die verandering is de toenemende macht van het individu en de consument. Gewapend met technologie én in contact met anderen, is de consument- “the connected customer” beter geïnformeerd én machtiger dan ooit. Vaak kom je hierdoor pas laat in het aankoopproces met een potentiële klant in aanraking. Bovendien is deze dan reeds goed geïnformeerd. Je mogelijkheden als verkoper om die klant binnen te halen zijn beperkt en al te vaak is prijs dan het enige wapen.

Elke industrie, groot en klein, wordt beïnvloed. Voorspellen wat de exacte reikwijdte zal zijn, kan niemand. Noch bestaat er een uitgeschreven handleiding voor deze veranderingen; we zijn immers nog maar een paar jaar ver.

Wat wel zeker is, is dat uw klanten vaak én beter, én sneller én goedkoper willen​.  Het loont wellicht de moeite om eens stil te staan bij deze veranderingen.

"If You Want Today's Customers, Change Your Old Sales Process"

De oplossing is zeker niet om verkopers meer tijd te doen spenderen in een CRM-systeem

De veranderde wijze waarop consumenten zich vandaag informeren en vervolgens kopen, vereist dat je je manier van verkopen hieraan aanpast. Je kan je niet langer enkel focussen op je eigen acties, het komt erop neer dat je zo vroeg mogelijk in het aankoopproces de juiste "fit" moet vinden, om vervolgens met je prospects en klanten samen te werken om gezamenlijk resultaten te bereiken.

Die goed geïnformeerde klant vereist een nog beter geïnformeerd, flexibel en efficiënt sales team. Technologie kan hiervoor een belangrijke enabler zijn. En al jarenlang probeert de software industrie verkooporganisaties te "helpen" met CRM-implementaties. Jammer genoeg blijken deze in realiteit in grote mate te (blijven) mislukken.

  • Een ontstellend hoog % van CRM-implementaties blijft mislukken
  • Verkopers gebruiken het CRM-systeem niet of worden verplicht om het te gebruiken

Traditionele CRM-systemen zijn niet gemaakt om sales te helpen!

Als je de sales professional dwingt om data in te voeren in een systeem dat NIET ontworpen is met de realiteit van een sales job in gedachten, zal een goede verkoper een excuus vinden om het systeem niet te gebruiken. En dan heeft hij/zij nog gelijk ook! En dat is uiterst jammer, want een werkend CRM-systeem zal voor elk bedrijf, groot of klein, een must blijken om succesvol te zijn én blijven in deze uiterst competitieve, digitale economie.

Peter Daneels 
Dansc

Er bestaat vandaag een nieuwe generatie tools, gemaakt voor sales, door sales

Mede door cloud computing is het vandaag makkelijker dan ooit om software te ontwikkelen. Dat heeft als gevolg dat er vandaag letterlijk duizenden tools bestaan om sales te helpen.  Het bijzondere en vernieuwende is dat heel wat van deze tools ook echt ontworpen zijn met sales in gedachten. Ze zijn gemaakt door sales, voor sales en dat verschil merk je echt als je de tools gebruikt!

Smart Sales Tools kunnen helpen in elk fase van het salesproces: je verkoopt efficiënter én effectiever

Er bestaan tools die helpen bij prospectie activiteiten, bij account management, bij after sales, bij administratie....er is vaak veel winst te behalen om je netto verkooptijd te verhogen.

Pas tegelijk wel op voor een overload aan tools. Teveel technologie blijkt in de praktijk niet te werken.​

Tool overload Tegelijk stel je vast dat "technology vendors" allemaal een fantastisch verhaal hebben. Maar werkt dat ook in de praktijk? En hoe maak je nu de beste keuze? Vele tools lijken fantastisch, maar zijn voor een KMO onbetaalbaar. Vele sales verantwoordelijken vragen zich af waar ze moeten beginnen. Uitstel dreigt.

Een goed keuze begint bij het kennen van je verschillende opties

Vanzelfsprekend zijn tools enkel ondersteunend voor een efficiënt salesteam.  En niet elke tool zal voor elke verkoper even relevant of bruikbaar zijn. Toch stellen we vast dat vele sales professionals onvoldoende op de hoogte zijn van de hedendaagse mogelijkheden.  En dat is jammer, want vaak hebben enkele eenvoudige ingrepen een directe impact op het resultaat.

Ook de eigen IT-afdeling of externe IT-partner is hier niet mee bezig.  Net hierom organiseren wij onze Sales Automation Inspiratiesessies.

De échte nieuwe mogelijkheden ontdekken én nieuwe inzichten verwerven? Neem deel aan onze unieke 

Sales Automation demo sessie 

  1. ​Ontdek in één uur talloze tools voor sales en marketing automation.... Het zijn er veel, maar enkel die uitgebreide toolset toont aan wat er echt aan de hand is: u verwerft nieuwe inzichten!
  2. ​Zorgvuldig gekozen selectie van tools, we tonen niet zomaar wat,  alle tools zijn betaalbaar ( sommige zelfs gratis) én praktisch inzetbaar in verschillende fases van het salesproces ( of aankoopproces).
  3. Let op: niet voor "beginners": we hebben het niet over het aanmaken van een Twitter, Facebook of LinkedIn profiel...

Inschrijven demo Sessie

Sales Automation demo sessie

We organiseren deze sessies online via een webinar. Ales wat u nodig heeft is een PC met een internet verbinding.

Voor het eerst in de geschiedenis kunnen sales managers vandaag hun eigen tools kiezen én managen

Peter Daneels
Host van de sessie

Over Peter

Peter Daneels is van opleiding Master in de Handelswetenschappen. In 2010 startte Peter een eigen bedrijf met als missie de Belgische KMO voordeel te laten doen met échte cloud computing. Vanaf de opstart koos Peter voor een commerciële strategie gebaseerd op inbound marketing en automatisatie van het salesproces. Peter is overtuigd dat technologie slechts een hulpmiddel is, maar wel eentje dat belangrijk is en misschien zelfs een noodzakelijke voorwaarde om succesvol te kunnen zijn in een digitale economie...

  • We helpen sales en marketing verantwoordelijken om met technologie het verkoopapparaat te optimaliseren
  • We helpen verkopers en sales verantwoordelijken om meer leads te creëren met de hulp van technologie.
  • We helpen IT'ers en hun opdrachtgevers voordeel doen met echte cloud computing 

Voor wie is deze sessie?

  • Sales professionals met interesse in sales en marketing automation, leadgeneratie via inbound marketing, sales enablement en "customer centricity".
  • Marketing professionals met interesse in leadgeneratie, lead nurtering en sales automation.
  • Bedrijfsleider/zaakvoerder met interesse voor technologie. U verwerft belangrijke inzichten in de mogelijkheden rond digitale transformatie!
  • IT-verantwoordelijken met interesse in technologie oplossingen gericht naar sales en marketing.

De sessie is een aaneenschakeling en demonstratie van de beste tools voor sales en marketing. Dat wil daarom niet zeggen dat u na die sessie volledig zelfstandig aan de slag kan. We willen u wel graag prikkelen en, indien gewenst, helpen we u graag verder. Lees hier meer over onze aanpak!

Opgelet, niet elke tool zal binnen uw organisatie direct inzetbaar zijn

Tijdens de sessie komen er heel wat tools aan bod. Dat heeft als gevolg dat niet elke tool voor iedereen even relevant zal zijn. Toch geloven wij dat we via dit algemene overzicht de deelnemers nieuwe inzichten bezorgen in de "nieuwe wereld".  Het is het totaalaanbod dat ervoor zorgt dat u volledig mee bent.


Wat u zal opsteken tijdens de sessie!

  • Inzicht in de huidige mogelijkheden rond sales en marketing automation
  • Inzicht in de huidige mogelijkheden rond sales enablement
  • Voldoende tips om de dag erna zelf aan de slag te gaan
  • Goed geïnformeerd om een marketing automation tool te selecteren
  • Goed geïnformeerd om een CRM-tool te selecteren
  • Extra inzichten om marketing automation in te plannen in het globale sales- en marketingplan

100% Tevredenheidsgarantie

Wij helpen uw verkoopapparaat optimaliseren. En we zijn er echt van overtuigd dat we u vooruit kunnen helpen, en dit  met elke stap (track) die we aanbieden. Onze aanpak bestaat uit korte projecten met heldere doelstellingen. Op die manier kunnen we een unieke tevredenheidsgarantie bieden: Niet tevreden van een bepaalde stap, crediteren wij de factuur.

>