Nieuwe mogelijkheden voor elke marketeer dankzij technologie

In het IT- wereldje is er alvast veel over te doen: marketeers zouden tegen 2017 meer geld aan IT en technologie uitgeven dan het IT- departement zelf.

Of het zo’n vaart zal lopen, weten we niet, maar ongetwijfeld is het wel zo dat de marketeer steeds meer gebruik maakt van technologie.

Dat is wat ons betreft in de eerste plaats een logisch gevolg van het feit dat ook consumenten vandaag volop gebruik maken van technologie en het internet: die consument informeert zich op het internet en via social media….en laat daarbij sporen na. Dankzij technologie kan je als marketeer (of als sales) iets doen met die sporen. Het is een bom gratis informatie.
Bovendien kan je als marketeer nu ook veel beter de resultaten van een campagne inzichtelijk maken én opvolgen: wat werkt er, wat werkt er niet?
Daarnaast is er ook hernieuwde interesse voor “customer centricity”. Tevreden klanten vinden én houden wordt voor elke onderneming in de toekomst nog belangrijker.

En bij “customer centricity” speelt het marketing departement natuurlijk een belangrijke rol, waardoor op zijn beurt een toename verwacht mag worden van de budgetten gespendeerd aan marketing.

Persoonlijk denk ik dat de IT’er wat betreft technologie altijd wel een doorslaggevende rol zal blijven spelen. Dit ondanks de cloud evolutie waarbij automatisatie oplossingen via het internet worden aangeboden en in vele gevallen gewoon worden aangezet via je credit card. 

De Cloud biedt de marketing en sales professional heel wat (nieuwe) mogelijkheden.  

Als marketeer kan je nu veel verder gaan in het aanbieden van services aan je (interne) klant.  Je kan ook de uitvoer en opvolging van een campagne in handen nemen. En dat is goed , want je kan nog de beste campagnes verzinnen, als de klant ze uiteindelijk niet uitvoert of opvolgt, maakt deze vaak op het einde de balans op dat de campagne niet heeft gewerkt, en vaak zit dan de zwarte piet bij de verkeerde….

Nooit eerder hadden sales en marketing professionals de kans om hun eigen tools te kiezen. Tegelijk is er een gigantisch aanbod en keuze. Een zoektocht waarbij wij je graag helpen!

Marketing Automation Quick Start Pack

  • Meer leads-Hogere omzet
  • Tevredener Sales Team- Hogere commissie

Ontdek hoe elke KMO snel voordeel kan doen met Marketing Automation- Gratis Starters Pack met tips and tricks, de beste tools en een methode om snel aan de slag te gaan.  Doe nu voordeel!

>