Hoe komt het dat sales trainers geen interesse hebben in CRM?

Afgelopen maanden in detail kennis gemaakt met een aantal sales trainers.
Vaak vakmensen die ongetwijfeld goed zijn in wat ze doen
Toch verbaast het me dat de meeste van die trainers amper of geen interesse hebben in CRM.
Heeft dat te maken met het feit dat CRM zelf vaak niet populair is bij het doelpubliek? De meeste verkopers houden immers niet van CRM. Lees ook: De belangrijkste reden waarom CRM implementaties mislukken

Het verbaast me vooral omdat de CRM tool bij uitstek een heel belangrijk hulpmiddel is om te bepalen wie welke sales training nodig heeft.

Uit die CRM tool en via het vergelijken van diverse conversie percentages zal namelijk blijken wie op bepaalde onderdelen uit het sales proces beter of slechter scoort dan het gemiddelde van het team.
Gelijkaardig toont de tool en de rapportage ook wie er op een bepaald onderdeel het beste scoort, wie is er bijvoorbeeld het best in het maken van afspraken…..

En in heel veel gevallen is het vooral effectief en efficiënt om mensen van elkaar te laten leren!

Zo is een sales training dan ook niet altijd nodig en kan die tijd en geld wellicht beter besteed worden.

Is dat misschien de reden waarom die sales trainer geen interesse heeft in CRM?

Direct Meer Verkopen met de hulp van technologie!  Gratis Starter Pack

Verhoog uw netto sales tijd!

Info pack mét de beste tools van het internet die u helpen om direct meer te verkopen. Een must voor elke sales (manager).

>